MICHELIN XDW ICE GRIP™
Laddar ... 6 dimensioner för denna produkt
MICHELIN XDW ICE GRIP™
TILLFÖRLITLIGHET OCH SÄKERHET PÅ IS OCH SNÖ
- Säkerhet på vintern
- Långvarig körsträcka
-
MICHELIN X® MULTI™: Däck för mångsidig användning för alla typer av transportavstånd och alla slags landsvägar
-
En tagg (RFID-teknik) är en intelligent, trådlös elektronisk enhet som kan användas för att identifiera unika objekt enligt ett standardsystem för att lagra och överföra data.
-
3PMSF-symbolen kännetecknar vinterdäck som är specialkonstruerade för att ge tillräcklig dragkraft och mobilitet i vinterförhållanden. Denna märkning får nya lastbilsdäck efter genomgånget test av fordonets acceleration på snöiga underlag. Ett däck får tillhöra kategorin endast efter godkänt test och klassificeringen visas genom markeringen på däcksidan. Alla däck med märkningen 3PMSF har också märkningen M+S
- Kan mönsterskäras
- Kan regummeras
Inget resultat
Din sökning
Alla dimensioner (6)
Teknisk Information
Position | D |
M+S | ja |
3PMSF | ja |
RFID | ja |
Total diameter
Däckets totala diameter och inte bara fälgen |
875 mm |
Totalbredd
Däckbredd mellan de båda sidoväggarna |
264 mm |
Godkända fälgar | 7.50x19.5 |
Minsta dubbla avstånd
Minsta mellanrum i dubbel konfiguration |
299 mm |
Högsta hastighet | 120 |
Lufttryck singel | 7.8 bar |
Högsta belastning per singeldäck | 5000 kg |
Högsta belastning per dubbeldäck | 9440 kg |
Belastningsindex | 140 |
Hastighetsindex | L |
CAI
Internationell artikelkod |
430299 |
Mönsterskärnings information
Teoretiskt mönsterskärnings djup | 3 |
Mönsterdjup | 6 - 8 |
Knivblad | R3 |
Märkning
Bränsleeffektivitet
6 klasser från A (bäst prestanda) till G (sämst prestanda). D-klassen används inte. Skillnaden i bränsleförbrukning mellan A- och G-klassade däck kan vara upp till 7,5 %. Däckets bränsleförbrukning och CO2-utsläpp (energieffektivitet) mäts genom rullmotstånd. Det är viktigt att däcket har ett lågt rullmotstånd för att bidra till bränslebesparingar.
E
|
Våtgrepp
Det enda säkerhetskriteriet för märkningen. Det är inbromsning på våt yta som bedöms (vid 80 km/h), och inte köregenskaper. D- och G-klasserna används inte.
C
|
Externt ljud
Mäter yttre däckbuller i decibel (dB). Klassning i 3 ljudnivåer som beror på däckstorleken. Syftet med lagstiftningen är att skydda de boende mot buller.
72
|